Autumn walk shawl

8d9204c5-f081-444a-a3c1-a010428ed4ae

In English below

Lenas infinity sjal och Rasberry dream scarf består av samma virkade mönster men i olika former och nu får dom sällskap av en tredje variant, Autumn walk sjal.

Denna har snabbt blivit en av mina favoriter då man kan linda den flera varv runt halsen utan att det för den skull blir så mycket under hakan.

Jag har virkat min av två nystan Silky Lace, nyans 172, från garnmärket Concept by Katia och Favoritgarner.se Ett fantastiskt mjukt garn som består av 80% merino och 20% silk.

Du hittar det svenska mönstret här.

 

Lägger du upp en bild någonstans på något du skapat efter något av mina mönster uppskattar jag att du hänvisar till vem mönsterskaparen är och vart mönstret går att hitta.

Jag finns som Pysselofix både på Instagram och Facebook. Tagga mig gärna i bilden och använda #pysselofix och/eller #patternbypysselofix så att jag kan ta del av den.

 

5891d12d-0d28-4437-82d3-19ad4d6210cf

 

The pattern for my latest shawl is finally here. The pattern is same as for my Lenas infinity shawl and the Raspberry dream scarf but comes here in another, more narrow form.

I have made mine in the yarn Silky Lace from the brand Concept by Katia from Favoritgarner.se

You can find the English pattern here.

 

I hope you will like it!

If you post a picture of something you have made from any of my pattern I like you to tell who the designer is and link back to the pattern.

You can find me as Pysselofix on both Facebook and Instagram. Feel free to tag me in your pictures and use #pysselofix or #patternbypysselofix so I also can see your photo, I love it.

 

0c864bda-1e87-4833-856e-ed15b97be668

 

img_2565

 

7961f36d-7e21-43c7-951c-d19fc4ec551c

 

loga-pyssel


Posted

in

by

Comments

2 svar till ”Autumn walk shawl”

  1. Susann Sundell profilbild
    Susann Sundell

    Så fin sjal, men hur många nystan går det åt?

    Gilla

    1. pysselofix profilbild

      Tack snälla! Det går åt två nystan, har uppdaterat mönstret nu! ☺️

      Gilla

Lämna en kommentar