Raspberry Dream Scarf

img_1523

In English below.

Virka i mohair, klart man kan det. Bara du inte tänkt dig att repa upp ett halvt nystan, då krävs det ett tålamod i alla fall jag inte har. Men detta mönster är lätt, två varv som repeteras tills sjalen har fått önskad brädd.

Min är virkad i Silk Mohair – Concept by Katia från Favoritgarner.se. Ett underbart mohairgarn som finns både som enfärgat och melerat.

 

Du hittar det svenska mönstret här.

 

Lägger du upp en bild någonstans på något du skapat efter något av mina mönster uppskattar jag att du hänvisar till vem mönsterskaparen är och vart mönstret går att hitta.

Jag finns som Pysselofix både på Instagram och Facebook. Tagga mig gärna i bilden och använda #pysselofix och/eller #patternbypysselofix så att jag kan ta del av den.

 

img_1522

 

img_1519

 

When I started crochet in mohair yarn I decided to make it easy and let the yarn speak for itself. And I think it really dose. Silk Mohair – Concept by Katia from Favoritgarner.se is a wonderfully yarn which I long to use again.

 

You can find the English pattern here.

 

7413a00c-b567-4cc9-bd1b-f6757c92fba2

 

I hope you will like it!

If you post a picture of something you have made from any of my pattern I like you to tell who the designer is and link back to the pattern.

You can find me as Pysselofix on both Facebook and Instagram. Feel free to tag me in your pictures and use #pysselofix or #patternbypysselofix so I also can see your photo, I love it.

 

loga-pyssel

Comments

Lämna en kommentar