Temperatur filt/ blanket

5677b55f-2c2b-4741-bc69-fcf51d513ae3-1

English below.

I flera år har jag sett flera underbara och kreativa människor sticka och virka temperaturfiltar och tänkt wow! Vilket engagemang! I år har jag bestämt mig för att även jag kan!

Efter att jag var med när Favoritgarner fotograferade årets garnpaket, och jag gosat med garnet Eliza från Scheepjes igen, kunde jag inte hålla mig. Du hittar garnpaketet, Eliza soft, som jag använder mig av och alla de andra härliga garnkombinationerna här.

Mönstret jag valt att göra min filt i heter Mesh stitch. Ett enkelt mönster, bestående av luftmaskor och fasta maskor, som inte bygger så mycket på höjden. Och det behövs ju vara relativt låga varv med tanke på att filten ska ha hela 366 varv. Och en liten kant på det, vilken det blir får vi se.

 

33b39db9-da8f-47b3-9199-2ff462065532

 

För att försöka få med så många av färgerna som möjligt valde jag att ha en intervall mellan -9 grader till +27 grader. Blir det varmare eller kallare får den oranga och mörkblå gälla även där. Dock bor jag ju i Stockholm då vi sällan har mycket kallare. Jag tar temperaturen som är klockan 7 på morgonen nu på vintern men kommer gå över till att ta den som är klockan 12 när det blir vår och sommar.

Hittills har det varit runt nollan två dagar och minusgrader två dagar, så hoppas verkligen på lite kallare väder för att få med lite mer av mina favoritfärger i turkost.

 

Du hittar det svenska mönstret här.

 

 

5b702b91-9780-4592-8608-52ca9314eac7

 

In English

After seeing all the nice temperatur blankets that have been finished on Instagram and in different groups on Facebook I have now decided that I also will do one.

My choice of yarn fell on Eliza from Scheepjes, a wonderful soft yarn. The blanket will be so cozy!

 

You can find the English pattern here.

 

loga-pyssel

 

 

Comments

Lämna en kommentar