Mandala 21


Den duktiga mönsterskaparen John Kelly ligger bakom denna underbara mandala. För ett par veckor sedan startade @barbertondaisy en garnfest på Instagram. Under några dagar la hon upp en steg för steg fotobeskrivning till mönstret på Instagram. Den kallas #notacal och det var väl kanske anledningen till att jag lyckades färdigställa den, för antalet CAL jag börjat på är i princip lika många i antalet som det ligger halvfärdiga i byråkådan. 

Denna virkade jag i Nova från Järbogarn, ett garn jag varit kär i i flera år nu. 

Du kan hitta flera bilder på mitt Instagramkonto, @pysselofix

The lovely @barbertondaisy started a yarnparty a couple a weeks ago on Instagram and published a photo description for this wonderful mandala in a few days. The pattern is created by John Kelly. 

I made my in the yarn Nova from Järbogarn, one of my favorite yarns.

You can find more pictures on my instagram, @pysselofix

Kommentera

